Bakning.. igen..


Första dagen på veckan är snrt över och dagen har varit helt okey.
Imorse strax över 8 kilade vi på dagis och lämnade av Melvin och Casper. Casper skulle på utflykt idag med hans avdelning och de hade haft det jätte mysigt. :)

Efter lämningen la vi oss på soffan och sovde till halv 12. behövdes. Sen blev det lite tv innan de skulle hämtas igen.
Vi gick på affärn efter hämtningen och Carro & Jim hakade på också. Handlade vetemjöl och kött. Blev grillat idag.
Ritkgit gott blev det. Vi tog även fram poolen till barnen så de fick svalka av sig lite. Var verkligen VARMT idag.
Och Colin som låg i åkpåsen, blir riktigt varmt där, så han klädde jag av till bara bodysen. Måste byta ut åkpåsen till fällen.

Just nu förösker vi få Casper att sova. Han ligger och pratar för sig själv och försöker att väcka Melvin.
Melvin gick och la sig i våran säng och därifrån går det en dörr in till Caspers rum. Danne har nu varit där inne i 1½ timme men han vill inte sova. Ända var han jätte trött vid 7 tiden. Får se hur länge det tar innan han sover..


För någon dag sedan gick jag in på Websidan om Förksolan. Skulle kolla runt lite bara. Såg att det fanns två scheman för barnen. Det första schema var det schema är de schema som de har gått sedan Januari. Alltså 15/v. Och andra schemat var tider som de aldrig gått förut. Vissa dagar var till 5, andra till kvart i 4. Wtf tänkte jag. Innan vi ändrade till 15/v gick de 09.00 till 15.00. Så det där är inga tider som vi har skrivit in. Så vars kommer schema två ifrån????

Mailade direkt till "chefen" för det hela och hon skulle ändra om eftersom det var fel, och vi har fått betala för mycket pengar sedan Januari. Det ända hon skrev var att på de nya räkningar som kommer så kommer summan bli mindre eftersom vi har fått betalat för mycket.. Jaha.. Jag vill ha tillbaka pengarna som vi har betalat för mycket på i 5 månader, eftersom det är inget fel vi har gjort och det är hon som skickar ut räkningarna..
Får väl se imorgon om jag har fått nått svar, men känns som att de pengarna kommer bli som bortblåst...


Jaja, nu håller jag på att baka igen. Bakade bröd häromdagen eftersom vi hade slut på mackor. Fick ett enkelt recept från Daniels mamma, eftersom hon bakar jämt själv. Det var inte mycket ingridienser man skulle ha i, och allt hade man även hemma förutom jäst. Men de kostade endast 5.50. Blev två bröd på en deg, och riktigt gott var det. Danne och barnen tyckte om brödet också så nu bakar jag igen eftersom de brödet jag gjorde har gått åt. Har gjort två satser nu så vi kan frysa in. Just nu håller degen på att jäsa så strax ska jag kila in och forma degen till bröd och sedan in i ugn.
Och gud vad mycket billigare det blir av att baka själv, så det ska vi nog fortsätta med. Speciellt då det går mycket bröd hos oss, blir dyrt i längden att köpa bröd typ varanndag.


Nu ska jag slappa framför tvn innan degen ska knådas..


Casper lyssnar efter kyrkklockorna.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men du får ju igen pengarna eftersom du får betala mindre kommande månader. Du kommer ha mer pengar kvar varje månad istället, så dom försvinner ju inte alls :)

2010-05-17 @ 21:40:57
Postat av: Sara

Ja klart jag kommer att få betala mindre, det skulle jag ha gjort sedan Januari. Men den summan jag kommer att få betala nu är den summan som jag skulle ha från början. Så jag tjänar inte ihop mina pengar som jag har betalat för mycket av.

2010-05-17 @ 22:11:48
Postat av: Becca

Hihi.. Du får skaffa en uppblås bar plast pool?:P Eller så får du komma hit och bada i min?;)

2010-05-17 @ 23:32:37
URL: http://beccanorman.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det lät ju väldigt konstigt. Är du säker? För i så fall borde du verkligen ställa till med lite liv!

2010-05-18 @ 21:50:03
Postat av: Becca

Vad har hänt med erat internet då?

Hoppas du har internet tills tisdag, då är jag ledig:)

2010-05-22 @ 17:41:50
URL: http://beccanorman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0