Tapetsering & målning


Är helt slut i kroppen efter kvällens bravader. Runt 7 tiden började jag med Melvins rum, rev ner de söndriga tapeterna, slipade allting jämt (som var riktigt jobbigt) sedan spacklade nå hål. Vid halv 10 började jag och Carro och tapetserade. Vi körde på tills limmet var slut.
Men vi han klart halva rummet typ. Och riktigt fint och mysigt blir det. :) Blir två olika tapeter..

Och inte nog med att man var helt slutkörd, så har jag blivit biten lite överallt. Vi öppnade fönstret en liten stund för det var såå varmt, och självklart hinner det komma in en massa mygg, och bara mig de åt på. Det kliades överallt, och stora myggbett blev det också. :/


Caspers rum har vi hunnit en del på också, medans jag rev slipade/spacklade målade Carro  och Jim hans rum. Blir en fin nougat färg. De ska måla andra lagret imorgon. Blir nog riktigt mysigt där inne också. :)

Men när vi är klar med allting, ska Melvin och Casper få dela rum igen, och Colin ska få ta över Caspers lilla rum. Sen så blir det bara en öppning till det rummet (finns två) som går via vårat sovrum. Så det blir perfekt.

Måste in och köpa mer limm imorgon, och en till färgburk. Ska se om jag får med mig nå ramar och tavlor till Colins rum, så det fyller upp lite gran. Ska hämta en liten byrå/skåp av nå slag imorgon hos pappa som ska in i Colins rum, hade tänkt att måla om den också så den passar bättre in.

Allt blir nog jätte bra när det är klart.

Just nu ser det ut som ett hellskotta här hemma. Alla Caspers grejor som var i hans rum har vi tryckt in i vårat sovrum. Melvins grejor står lite här och där, i hallen, köket plus det som fick plats i vårat sovrum. Så det är grejor överallt. Varför måste barn ha så mycket leksaker/grejor för?
Men imorgon kväll lär vi ha fått allt till rätta igen. :) Eller beror helt enkelt på när vi börjar att tapetsera. ;P

Nu börjar klockan springa iväg, man ska ju upp imorgon också. slänger in nå bilder imorgon på rummen. :)
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0