MÅNDAG

 







MÅNDAG! om exakt en vecka börjar barnen förskolan. Idag var vi och köpte nya väskor,  spiderman väskor. De var stållt, de köpte även varsin kikare, som de har suktat efter. Grannen har en liten kikare nere i deras vagn och varje gång vi går ut springer de ner och ta upp den och kollar runt. fun fun..men nu har de en egen. =)
Är även ute efter nya inneskor, Caspers är totalt väck. Ska försöka söka fram dom. Och Melvins, ja, dom klippte han lite i. Så nya ska införskaffas innan start!

Idag vaknade vi tidigt, kollade bompa och lekte. Efter en stund blev jag skit trött, jag och barnen hämtade täcken och kuddar och la på vardagsrumsgolvet. Det var härligt. Colin klättrade och hade sig som vanligt, han gör inget annat nu. Idag var han inne på Melvin & Caspers rum och lekte, och ställde sig upp mot deras hylla. Duktig kille.

Efter lunch skulle jag och Melvin ut och cykla. Men någon har gjort punka på både fram och bakdäck på Melvins cykel, och varken jag, mamma eller pappa hade något pumt tillgänlig. Så vi gick in. Då gick Danne ute med grabbsen och köpte glass och gick till pappa min en sväng och drack kaffe och umgicks med Carro och Jim. Jag och Colin bakade en kladdkaka, fast kakaon hade jag lånat ut, så det fick bli med oboy. Men det funkade också. Det blev en ljus kladdkaka istället för en mörk. 

Ikväll har jag pysslat med mitt 2000 bitars pussel. Har lagt klart själva ramen plus lite till, men det är många bitar, och de flesta ser nästan identiska ut med varann så detta kommer ta ett tag. Har precis packat ihop det och nu blir det lite tv innna sängen kallar..




Här väntar dom ivrigt på pappa som är inne och hämtar pizza. (från i lördags)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0