Våran Lördag.



Godmorgon.
Nu är vi alla uppe här. Alla = Jag och Danne. Barnen har sovit borta inatt. Var riktigt skönt med en sovmorgon, fast jag skulle kunna sova i några timmar till. Fast jag inte var uppe något sent igår kväll.

På förmiddagen for vi förstg på Dannes öppethus på jobbet, barnen tyckte detg var riktigt roligt med alla maskiner och gratis godis och korv. Melvin for dit med farmor/farfar så han följde dom hem igen. Casper for med oss hem och sedan kom Matte ochg Millan och hämtade honom vid 3 halv 4 innan de alla skulle iväg på middag.

Vid 5 tiden gick vi upp till pappsen och lånade hans bil, eftersom Dannes baklysen är skitknepig, vet inte hur många gånger han har försökt att fixa det där. Men iafl så for vi och hämtade upp Elida och Robban som också skulle på middagen, det var roligt att de också for dit, eftersom det inte var bestämda platser så satt vi givetvis med dom. :)

Först blev vi bjuden på nån förätt, macka med leverpastej, med nån konstig sås och lite päronskiver på. Såg riktigt gott ut, men såsen förstörde det mesta. Men annars var det gott. Sen blev det underhållning av nån komiker så både sjöng och bjöd på roliga vitsar. Duktig var han. Sen blev det utlottning av massa bra saker, de första 10 kunde vinna fina priser, som gps m.m. Men vi var ingen av dom. Sen belv det MAT! Vi som inte hade ätit på nästan hela dagen var jätte hungrig. Det blev jätte gott kött, gott klyftpotatis som var lite saftig, och nån vin sås, såsen var ingen höjdare, så jag skippade den. Sen blev det mer underhållning. Sen blev det mer utdelning av priser, eftersom alla hade vunnit något. Vissa var bra saker, och vissa dåliga. Jag vann en Jigsaw, vet inte när den ska komma till användning eller om man kan ge bort den i julklapp. Danne vann en kylväska. Elida vann massa tshirtar i strl XL. haha.
Ja, sen blev det efterätt, Panna Cutta. riktigt gott var det. :)
Vid 10 tiden var nästgan alla berusade där och sjöng och levde om. SÅ vid halv 11 då underhållningen skulle sluta så for i hemmåt.

Jag somnade vid 1 ungefär när jag kollade på tv. Vaknade vid 6 tiden och kom på att jag somnade med linserna i, var bara att kliva upp och ta ut dom ochg somna om.
Var riktigt skönt att få sova länge.

Vi lär nog hämta barnen på ett tag, tro Casper skulle försöka vila först. men Melvin lär nog inte vila så han kan man hämta på en timma kanske. Danne ska se Eureka nu så.

Ha en bra dag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0